Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
sklepy internetowe

Pasaże internetowe i porównywarki cen

Zamieszczony w Artykuły,Ogólne przez Przemek Prekurat dnia 17/09/2007

Marketing i promocja sklepu jest niewątpliwie jednym z najważniejszych zadań właściciela sklepu. Nawet znakomicie działający, przyjazny dla klientów sklep internetowy, posiadający bogatą ofertę asortymentową, niskie ceny oraz wysoki poziom obsługi nie odniesie sukcesu, jeżeli klienci w wyniku słabej promocji w ogóle się o sklepie nie dowiedzą!

Prowadząc sklep internetowy mamy do dyspozycji bardzo szeroki wachlarz działań marketingowych i wystarczające omówienie ich wszystkich wymaga całego cyklu artykułów, który dzisiaj rozpoczniemy tematem jakim są pasaże internetowe i porównywarki cen.

Pasaże internetowe

W skrócie można je opisać jako wirtualne odpowiedniki centrów handlowych. Na swoich stronach gromadzą one ofertę licznych współpracujących z danym pasażem sklepów, segregując ją wg własnych kategorii. Dla klienta odwiedzającego pasaż niewątpliwą zaletą jest możliwość przejrzenia oferty wielu sklepów w jednym miejscu i wyszukanie najbardziej odpowiadającej mu propozycji. Niemniej pasaże nie wspomagają klientów w wyszukiwaniu najlepszej oferty cenowej danego produktu, tak jak robią to porównywarki cen.

Gdy klient znajdzie interesujący go produkt i chce zapoznać się z jego szczegółami jest przenoszony bezpośrednio do sklepu, który ten produkt oferuje. Sam pasaż nie uczestniczy w transakcji, a jedynie służy do prezentacji oferty sklepu. Złożenie zamówienia odbywa się już w systemie sklepu po opuszczeniu pasażu. Może on dzięki temu przeglądać dalej ofertę konkretnego sklepu i dołożyć nowe produkty do zamówienia, ale nie jest możliwe za pośrednictwem pasażu dokonanie zamówienia jednocześnie w kilku sklepach (i realizacja go jako jednego).

Cześć pasaży funkcjonuje jako element dużych portali internetowych, dzięki czemu mogą sie one pochwalić znaczną liczbą odwiedzających, którzy stanowią potencjalnych klientów Twojego sklepu. Kluczem do sukcesu jest pozyskanie nowych klientów i poprzez odpowiednie działania (e-maile z powiadomieniami o stanie realizacji zamówienia, przesyłka z Twoim logo, newsletter) skłonienie ich do odwiedzania Twojego sklepu w przyszłości bez pośrednictwa pasażu.

Za umieszczenie oferty Twojego sklepu w większości pasaży pobierany jest stały abonament, do którego może dochodzić prowizja od zamówień złożonych przez klientów przechodzących ze stron danego pasażu.

Obecnie swoje pasaże prowadzą:

Porównywarki cen

Ideą porównywarek cen jest zgromadzenie w jednym miejscu ofert jak największej liczby sklepów internetowych i dzięki grupowaniu ich wg produktów umożliwienie prezentacji posortowanych od najniższej cen danego produktu w różnych sklepach. Użytkownik porownywarki znajduje w niej produkt, który go interesuje, a następnie przechodzi do jednego ze sklepów z najlepszą ofertą.

W porównywarce oprócz ceny towaru w danym sklepie widoczne są opinie jego klientów, dzięki czemu cena nie stanowi jedynego kryterium wyboru oferty. Jednak wciąż mimo najlepszych opinii kupujących, jeżeli nasza oferta nie znajduje się wśród kilku najtańszych to raczej nie możemy liczyć na klientów z porównywarek cen, co wynika ze specyfiki ich użytkowników, dla których jednym z głównych kryteriów wyboru jest właśnie cena.

Opłata za obecność sklepu w porównywarce składa się zazwyczaj z dwóch części: stałego abonamentu oraz opłaty za przejścia z porównywarki do naszego sklepu liczonej od każdego kliknięcia w link kierujący do sklepu (zazwyczaj 5-10 gr).

Porównywarki cen są bardzo dobrą opcją promocji dla sklepów realizujących strategię najniższych cen, gdyż głównie to właśnie im serwisy tego typu będą generowały ruch i zamówienia. Mając bardzo niskie ceny obecność w porównywarkach powinna być dla nas podstawą strategii pozyskiwania klientów.

Sklepy droższe powinny raczej omijać porównywarki i pozyskiwać klientów innymi kanałami. Nawet w przypadku organizowania czasowych promocji cenowych trudno będzie w ten sposób zdobyć lojalnego klienta, który kolejnych zakupów dokona po wyższych cenach w naszym sklepie, bez wykorzystania porównywarki.

Oto porównywarki cen, w których można umieścić ofertę własnego sklepu:

  • Skąpiec
  • Ceneo
  • Nokaut
  • Kupujemy
  • ToTu
  • Zakupomat
  • WebKupiec
  • Oferciak
  • Radar

Wszystkie sklepy InteliShop standardowo posiadają możliwość automatycznego eksportu produktów do pasaży i porównywarek cen. Wystarczy, że podpiszesz umowę z danym serwisem i skorzystasz z odpowiednich opcji w Panelu administratora Twojego sklepu, a wszystkie produkty wraz z ich zdjęciami będą automatycznie pojawiały się na stronach danego pasażu czy porównywarki.

Dodaj komentarz

Imię i nazwisko (required)

E-mail (nie zostanie opublikowany) (required)

WWW

© InteliMedia | Blog | Regulamin | Polityka Prywatności | Kontakt