Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
sklepy internetowe

Gdzie można umieścić swoją ofertę?

Zamieszczony w Ogólne przez Przemek Prekurat dnia 22/08/2007

Prowadząc sklep internetowy (i nie tylko) w szczególności zależy nam na dotarciu do jak największej liczby potencjalnych klientów. Ważną sprawą jest oczywiście pozycjonowanie i obecność w wyszukiwarkach, ale coraz bardziej istotna staje się także widoczność w internetowych pasażach handlowych i porównywarkach cenowych.

Serwisów mających pomóc kupującym jest wiele. Co więcej trzeba je również poznać, nawiązać z nimi współpracę i przekazać ofertę. Trudne? Skomplikowane? Czasochłonne? Skądże znowu!

W tym tygodniu zaczęliśmy przygotowywanie łatwego, praktycznie bezobsługowego podłączenia do rozmaitych pasaży i porównywarek. W chwili obecnej nasi klienci mogą przeprowadzić integrację z dziewięcioma (!) serwisami, a kolejnych pięć jest w drodze.

W większości przypadków jedyne, co musisz zrobić to skontaktować się z firmą obsługującą dany serwis, podpisać z nimi umowę i podać adres przygotowanego przez nas skryptu. To wszystko, żadnego szukania wartościowych placówek e-handlu, żadnego preparowania listy produktów. Proste, szybkie i skuteczne.

Co daje obecność w takich serwisach? Przede wszystkim większe obroty! Niewiele osób korzysta ze stron tego rodzaju, jeśli nie planuje robić zakupów przez Internet. Zwiększa się także szansa na pozyskanie stałych klientów – ci, którzy trafią do Twojego sklepu być może następnym razem nie będą odwiedzać pasażu/porównywarki, ale skierują się bezpośrednio do Ciebie.

Na koniec słów kilka o tym, czym są:

Pasaże handlowe

Internetowe pasaże wyglądają jak ogromne sklepy internetowe. Z tym, że nie prezentują swojej oferty, a te pobrane od innych sklepów. Przyłączając się do pasażu Twoje produkty będą w nim wyświetlane prawie tak jak w Twoim sklepie – ze zdjęciem, opisem, itd. Jeśli ktoś zdecyduje się zakupić produkt, zostanie przekierowany do Twojego sklepu.

Pasaże zwykle są obsługiwane przez duże portale internetowe, takie jak Onet, czy WP.

Porównywarki cenowe

Wbrew nazwie klienci porównywarek nie zawsze kierują się tylko i wyłącznie najniższą ceną. Często wybierany jest sklep, który chociaż nieco droższy, jest bardziej wiarygodny. Głównym zadaniem takich serwisów jest jednak zestawienie cen dla takich samych produktów. Odwiedzają je osoby zdecydowane na zakup – szukają bowiem najlepszej oferty dla czegoś, co już wybrali.

Jeśli będziesz chciał(a) przyłączać swój sklep do porównywarek, pamiętaj o dobrym nazywaniu produktów. Większość z nich jest „porównywana” nazwą.

Na koniec: jeśli znajdziesz jakiś serwis, z którym chciał(a)byś zintegrować swój sklep, a nie mamy przygotowanego żadnego mechanizmu przesyłania do niego danych – napisz do nas. Z radością zaoferujemy wszystkim dodatkowe możliwości.

Dodaj komentarz

Imię i nazwisko (required)

E-mail (nie zostanie opublikowany) (required)

WWW

© InteliMedia | Blog | Regulamin | Polityka Prywatności | Kontakt